Gratis facturatie template

Door gebruik te maken van het onderstaande Excel template kun je gemakkelijk en snel facturen aanmaken. Door het ingebouwde dashboard zie je ook gelijk hoeveel omzet je per kwartaal hebt verdient en hoeveel BTW je over dat kwartaal moet afstaan. Het instellen van al uw gegevens duurt ongeveer 5 minuten.

Gebruik ons gratis facturen template in Excel

Maak facturen aan in enkele seconde en zie per kwartaal uw omzet en omzetbelasting. Download ons gratis debiteurenbeheer. Volg de instructies en binnen vijf minuten staat alles klaar en stelt u razendsnel facturen op.

Download Excel debiteurenbeheer

Download Debiteurenbeheer

Verstuur bestand naar:

Instructies

Stap 1: Ga naar de worksheet Template Nummers. Hierin staan een aantal velden geel gekleurd met een nummer, deze velden worden door het programma automatisch ingevuld. Dus aan deze velden mag je niet komen. Ga nu naar de Template worksheet, dit is namelijk de worksheet waarin aanpassingen worden gedaan. Vervang de gegevens in het rood met jouw eigen gegevens en de gegevens onderaan het factuur.

Stap 2: Ga naar de worksheet Facturen, klik hierbij op de knop Nieuwe klant. Dit opent een schermpje waar je de gegevens van je klant kan invoeren. Wil je deze gegevens aanpassen, dan kan dit door op de knop Edit Klant te drukken of in de Masterdata worksheet het aan te passen.

Stap 3: Vul nu de eerste paar letters in het veld klantnaam of bedrijfsnaam. Wanneer je dan Enter of Tab indrukt opent het een scherm waar je vervolgens de klant kan kiezen die je eerder aangemaakt hebt.

Stap 4: Vul de gegevens in. De nummers die boven de velden staan verwijzen naar de nummers in Template Nummers. Je kan op de plusjes klikken in het bovenste veld om de kolommen uit te breiden. Ga zo door alle velden heen.

Stap 5: Voordat je de factuur kunt aanmaken met de knop Maak Factuur moet je eerste 2 folders aanmaken waar de Excel en PDF versies worden opgeslagen. Bij Dashboard staat in het geel hoe deze folders genoemd moeten worden. Je kunt de folders een andere naam geven door de naam in het geel te wijzigen. Wanneer je dit gedaan hebt kan je op Maak Factuur klikken.

Stap 6: Nu dit verwerkt is kan je op de Maak Factuur knop klikken. Een PDF en Excel worden direct aangemaakt in de twee mappen die je voorheen hebt aangemaakt. Maakt u gebruik van een Cloud service dan geeft dit in sommige gevallen een error omdat hij het path niet kan vinden. Makkelijkste oplossing is om het op uw eigen computer te plaatsen.

Stap 7: Als u gelijk de email eruit wilt sturen klikt u op de volgende optie die in beeld komt. Hierbij wordt gelijk een standaard tekst geplaatst.